top of page

מבחני בית - טו דו אור נוט טו דו? 📝


לא פעם אנחנו נשאלות על ידי מנהלים מה דעתנו בעניין. אין ספק שמדובר על נושא עם יתרונות וחסרונות מורכבים…


למה לא:


❎ גוזלות זמן: בין עבודה, ילדים, פקקים והפגנות… רב המועמדים בין כה וכה עמוסים בחיי היום יום שלהם. משימות בית גוזלות זמן עבור מועמדים, במיוחד אם הם כבר עובדים או שיש להם התחייבויות אחרות, וכתוצאה יכול להיות שדוקא מועמדים מעולים יעדיפו לוותר בגלל חוסר זמינות לבצע מבחן כזה.


❎ עבודה ללא שכר: חלק מהמועמדים עשויים להסס להשלים משימה ללא כל תמורה, במיוחד אם זה לוקח פרק זמן משמעותי. פה בדיוק נכנסת ההמלצה שלנו שמבחן יהיה ענייני וקצר. יש להגדיר מה בודקים, איך בודקים ומדדי החלטה *ברורים* להצלחה או כישלון במבחן

כבר ראינו מבחנים שבודקים רק JS כשיש גמישות במשרה לכל טכנולוגיה.. או מבחן שבודק ux כשרוצים לבחון ui ו ux עם דגש על ui.


❎ חוסר הבנה: מועמדים לא קוראים מחשבות :) לתת פרטים ולהנחות לגבי מה שרוצים זה קריטי וכדאי מאד לא לחסוך במידע שם. המועמד בשלב זה עוד לא יכול ליזום את הצורך, אלא לבצע. וגם אם יוזם, הוא לא חלק מהחברה וקשה למדוד אותו על זה.

מהצד השני, מועמדים - שאלו שאלות!

זה לטובתכם להראות שאתם בעניין ולא מניחים הנחות.


❎ פוטנציאל להטיה: תמיד קיים פוטנציאל להטיה לא מודעת שתשפיע על הערכת המשימה. בהנחה ויש כמה מועמדם למשרה, אנחנו חושבות שהכי נכון להעריך את המבחנים בלי לדעת את שם המגיש - כך ההסתכלות תהיה נקייה ככל האפשר מדעות קדומות.

וכמו שכתבנו למעלה, לבנות מדדים החלטה וציון מראש!


למה כן:


✅ דרך להפגין מיומנויות וידע: משימות אלו מספקות למועמדים אפשרות להציג את כישוריהם והיכולות שלהם בסביבה מעשית. אנחנו מאמינות שהיום יש יותר ויותר מקום ל skills על פני "נסיון" - ופה ההזדמנות להוכיח הבנה טובה של התעשייה גם אם הלינקדאין מדשדש מאחורה.


✅ מבדיל בין מועמדים: השימוש במשימות יכול לעזור לבחור בין מועמדים בעלי כישורים וניסיון דומים. כמנהל זה נותן לך עוד כלי להעריך את המועמדים על סמך היכולת לבצע משימות שקשורות לתפקיד ולא רק על פי הטייטלים שלהם.


✅ מספק הבנה מעמיקה יותר: דרך משימה איכותית, במיוחד אם היא כתובה בצורה מחושבת - אפשר לקבל הצצה לתהליך החשיבה של המועמד ויכולות פתרון בעיות. יותר מזה, מבחן נכון יכול לעזור לזהות אנשים שיש להם פוטנציאל להצטיין בתפקיד.


🔸 בשורה התחתונה, אם החלטתם ללכת על מבחן בית הנה כמה עצות פרקטיות וחשובות🔸

1. מיקוד - תגדירו מראש מה צריכה לבדוק משימת הבית ומה המדדים להצלחה (אל תנסו לבדוק הכל! זה לא יעבוד)

2. הגבלה - רצוי שהמשימה לא תיהיה יותר מ- 2 שעות עבודה

3. הסבר - הסבירו בדיוק מה אתם רוצים לראות ומה חשוב ופנו זמן שלכם לשאלות של המועמדים

4. בדיקה - בידקו מבחנים ללא שמות או פרטים מזהים, להימנע מהטיות.

5. מינימום נדרש - אם מישהו עשה תרגיל אתם צריכים לפנות זמן לשיחה על התרגיל. לא הגיוני שמועמד השקיע זמן ואתם לא תתנו לו לכל הפחות להסביר..

6. הנחות - בקשו מהמועמד שיסביר לכם מה היו ההנחות שאיתן פעל.. זה ישפוך הרבה אור על הביצוע.









2 views0 comments
bottom of page